Instrukcja głosowania on-line
19 września, 2014
1. Przed oddaniem głosu przygotuj swój numer PESEL i upewnij się, że masz dostęp do skrzynki e-mail, której używać będziesz w formularzu.
2. W zakładce “Projekty” wybierz obszar konsultacyjny właściwy dla Twojej dzielnicy lub osiedla.
3. Zapoznaj się z przedstawionymi projektami i wybierz ten, na który chcesz zagłosować.
4. Wciśnij przycisk “Popieram” widoczny z prawej strony tytułu projektu.
5. Po otwarciu się formularza wpisz swoje dane (imię i nazwisko, adres e-mail, numer PESEL) oraz wybierz ulicę i numer budynku z listy. Jeśli nie ma Twojego adresu na liście, wybierz najbliższy Twojemu miejscu zamieszkania. Upewnij się, że adres e-mail wpisany jest poprawnie.
6. Zaznacz zgodę na przetwarzanie danych osobowych i wciśnij przycisk “Wyślij”. Na podany adres e-mail wysłana zostanie wiadomość zawierająca link do potwierdzenia głosu (dostarczenie wiadomości może zająć do 5 minut).
7. Sprawdź pocztę. W wiadomości e-mail proszę wcisnąć przycisk “potwierdź głos”.
8. Po potwierdzeniu głosu wyświetlony zostanie komunikat potwierdzający zakończenie operacji. Twój głos został prawidłowo zapisany.
W razie problemów z którymś z powyższych kroków, prosimy o zapoznanie się z poniższymi podpowiedziami:
- Strona lub formularz wyświetla się lub działa u mnie nieprawidłowo.
Upewnij się, że korzystasz z nowoczesnej przeglądarki (Internet Explorer wersja 9 lub wyższa, Firefox wersja 12 lub wyższa, Opera wersja 10 lub wyższa, dowolna wersja Chrome). W razie potrzeby zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji. Istnieje również możliwość głosowania przez przeglądarkę smartfona lub tableta.
- Przycisk “potwierdź głos” u mnie nie działa.
Prawdopodobnie Twój klient poczty e-mail nie wyświetla wiadomości w formacie HTML. W takim przypadku skopiuj link widoczny pod przyciskiem (ten z długim ciągiem znaków) i wklej go do okna przeglądarki.
- Nie posiadam skrzynki e-mail, a chcę zagłosować on-line.
Można oddać głos posługując się innym, nie swoim adresem e-mail (np. w przypadku ludzi starszych, którzy mogą nie posiadać maila). W takim przypadku upewnij się, że osoba której adres wpisujesz potwierdzi Twój głos przyciskiem w wiadomości e-mail, którą otrzyma po wysłaniu głosu.
- Serwis działa bardzo wolno lub wyświetla komunikat o niedostępności.
Prawdopodobnie serwer jest przeciążony przez ogromną liczbę głosujących jednocześnie. W takim przypadku najlepiej oddać swój głos w innym terminie. Wskazane są wczesne godziny poranne (05:00 - 07:00) lub popołudniowe (15:00 - 18:00).
- Nie otrzymałem maila z przyciskiem do potwierdzenia głosu.
Upewnij się, że wpisałeś prawidłowo swój adres e-mail. Jeśli tak, sprawdź czy Twoja poczta nie przeprowadza kwalifikacji wiadomości ze względu na ich charakter lub pochodzenie – zwykle ma to postać zakładek w postaci “Oferty”, “Społecznościowe”, “Powiadomienia” itp. Prawdopodobnie wiadomość wysłana przez serwis znajduje się w jednej z nich. W krańcowym przypadku sprawdź folder ze spamem (niechcianą, śmieciową korespondencją). W razie potrzeby możesz zagłosować raz jeszcze, liczą się jedynie głosy potwierdzone przez przycisk w wiadomości e-mail.
Strona lub formularz wyświetla się lub działa u mnie nieprawidłowo.
Upewnij się, że korzystasz z nowoczesnej przeglądarki (Internet Explorer wersja 9 lub wyższa, Firefox wersja 12 lub wyższa, Opera wersja 10 lub wyższa, dowolna wersja Chrome). W razie potrzeby zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji. Istnieje również możliwość głosowania przez przeglądarkę smartfona lub tableta.
- Mam inny problem, którego nie ma na powyższej liście.
Prosimy o wysłanie jego opisu na adres: obywatelski@um.sosnowiec.pl. Będziemy się starali reagować na bieżąco.